zondag 28 januari 2018

Sneeuwklassen 2018 - Verslag 4

Hay, die Belgen,…. 28 januari

Na een stevig ontbijt met echte Oostenrijkse chocolade moesten we ons naar de skipiste haasten om onze derde skiles te starten. 

Ik ben voor de eerst keer met de gevorderden meegegaan om te kijken of alles daar in orde was en ik kreeg ook meteen instructies van Elmar om mijn  skistijl aan te passen. Ik vind hem best grappig hoor, maakt rare geluidjes. En de beginners zijn naar de bananen gepromoveerd. Sommigen dromen wel al van een Reuze-slalom, maar ik denk dat ze dan nog even moeten trainen…..

Ondertussen leermomentjes, de kids leren tellen.  1-2-3-4 hoedje van, hoedje van …… ja, je moet die hoed ook vinden wanneer de deugnieten fluiten.

De latten uitdoen is ook altijd een stevige opdracht maar het gaat steeds beter en sneller.

Vlug gaan middageten, want deze namiddag naar het kasteel van Ridder Rüdiger. Een interactief museum over de Middeleeuwen en boven een mooie ruïne. Toch spektakel alom want de ruïne lag vol sneeuw en de kinderen moesten zo vlug mogelijk in hun rijtje staan bij het fluitsignaal. We hebben ons weer geweldig kunnen uitleven in de sneeuw, ons skibroek heeft weer afgezien….

Na ons avondeten zijn we dan eens buitengegaan om een wandeling te maken, een fakkeltocht te doen. Een leuke wandeling langs de Namloserbach. Een min of meer boswandeling met de fakkels. We zijn dan op café, een echte berghut, iets gaan drinken. De kindjes hebben Almdudler gedronken hoor.

En daarna alweer Hoedje van papier. Wie draagt morgen de gele frak?

Het was weer een vermoeiende dag en de blaffetuurtjes waren snel dicht.


Slaaplekker.